Pięcioro postaci ubranych w galowe stroje, każda z nich z poważnym wyrazem twarzy. W centrum kobieta z woalką. Granatowe tło.DOM GUCCI (2 godz. 45 min.)

Dramat biograficzny, reż. Ridley Scott.

Występują: Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Salma Hayek.

Premiera: 26 listopada.

Film inspirowany szokującą, prawdziwą historią rodzinnego imperium stojącego za włoskim domem mody Gucci. Trzy dekady miłości, zdrady, dekadencji, zemsty, zwieńczone w końcu morderstwem, pokazują, co znaczy nazwisko Gucci, ile jest warte i jak daleko posunie się rodzina, by nie wypuścić z rąk kontroli nad fortuną.

Tłum ludzi w różnokolorowych ubraniach i innych pozach. Jasnoniebieskie tło. Nad tłumem tytuł filmu: "Kurier Francuski".KURIER FRANCUSKI Z LIBERTY, KANSAS EVENING SUN (1 godz. 48 min.)

Komediodramat, reż. Wes Anderson, USA/Niemcy 2021.

Występują: Benicio Del Toro, Timothee Chalamet, Tilda Swinton, Adrien Brody, Frances McDormand, Bill Murray.

Premiera: 3 grudnia.

Wes Anderson (Kochankowie z księżyca, Grand Budapest Hotel, Wyspa psów) składa hołd drukowanym mediom, zwłaszcza czasopismu „The New Yorker” z jego legendarną listą autorów, wielkomiejską finezją i spektakularnym typograficznym layoutem. Tytułowy „Kurier Francuski” to fikcyjny magazynowy dodatek poświęcony życiu intelektualnemu i kulturalnemu Francji, wydawany u schyłku lat 60. przez galerię genialnych amerykańskich emigrantów w miasteczku Ennui-Sur-Blasé na południu Francji. Tilda Swinton gra tu krytyczkę sztuki JKL Berensen. Natomiast Frances McDormand to Lucinda Krementz, pisarka relacjonująca burzliwą rewolucję studencką, która wdaje się w romans z jej młodym przywódcą Zeffirellim (Timothée Chalamet). Z kolei Jeffrey Wright występuje jako krytyk sztuki, a Bill Murray to redaktor naczelny.

Mężczyzna rozmawiający z psem na tle wiejskiego krajobrazu z zachodzącym Słońcem. Nad nimi elementy drzewostanu.TRUFLARZE (1 godz. 24 min.)

Dokumentalny, reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw, USA/Włochy/Grecja 2021.

Występują: Enrico Scrippa, Carlo Gondola.

Premiera: 3 grudnia.

POKAZY PRZEDPREMIEROWE! Zachwycający dokument o grupie uroczych włoskich staruszków, którzy odkryli swój przepis na szczęście – razem ze swoimi ukochanymi psami szukają rzadkich i drogich trufli Alba w piemonckich górach. Ten niezwykły rarytas jest przedmiotem pożądania ludzi na całym świecie, którzy gotowi są zapłacić za niego niemal każdą cenę. Okazuje się jednak, że w niektórych miejscach nie wszystko jest na sprzedaż.

Kobieta i dziewczynka patrzące w prawą stronę. Ubrane na czarno, kobieta w burce. Ciemne tło.BALLADA O BIAŁEJ KROWIE (1 godz. 28 min.)

Dramat, Maryam Moghaddam, Behtash Saneeha, Francja/Iran 2021.

Występują: Maryam Moghaddam, Alireza Sani Far, Pouria Rahimi Sam, Avin Poor Raoufi.

Premiera: 3 grudnia.

„Ballada o białej krowie” uznany przez krytyków jednym z najlepszych filmów MFF w Berlinie to wstrząsająca opowieść o ludzkim dramacie i poszukiwaniu sprawiedliwości tam, gdzie o nią wyjątkowo trudno. Reżyserski duet Behtash Saneeha i Maryam Moghaddam nawiązuje do najlepszych tradycji irańskiego kina, przez lokalną historię opowiadając o uniwersalnych, ponadczasowych wartościach.

Życie Miny naznaczyła wielka tragedia, jaką była śmierć jej męża. Codzienność kobiety staje na głowie, gdy się dowiaduje, że Babak został uwięziony, a w konsekwencji stracony za zbrodnię, której nie popełnił. Odpowiedzialne za tę feralną pomyłkę władze chcą zamieść sprawę pod dywan i obok przeprosin oferują bohaterce finansową rekompensatę. Zrozpaczona kobieta rozpoczyna walkę z cynicznym systemem, dążąc do tego, by sprawiedliwość wyszła na jaw. Takie działania wymagają nie tylko siły i determinacji, ale także nakładów finansowych. Gdy sytuacja kobiety oraz jej córki ulega pogorszeniu, do drzwi Miny puka nieznajomy, który przekonuje, że chce spłacić zaciągnięty u jej męża dług.

Mężczyzna o siwych średniej długości włosach siedzący w samochodzie, wyglądający przez otwartą szybę czerwonego auta. Promienie słońca odbijające się na szybie. Szef roku.SZEF ROKU (2 godz.)

Komedia, Fernando León de Aranoa, Hiszpania 2021.

Występują: Javier Bardem, Manolo Solo, Sonia Almarcha, Fernando Albizu.

Premiera: 10 grudnia.

Hiszpański kandydat do Oscara z brawurową rolą Javiera Bardema. Jak daleko posunie się Blanco, charyzmatyczny właściciel rodzinnej fabryki, aby otrzymać lokalną nagrodę dla najlepszego biznesu? Presja, by wszystko było idealnie, zderza się z nieprzewidzianymi wybrykami ze strony szukającego zemsty zwolnionego pracownika, cierpiącego na depresję kierownika czy zakochanej stażystki. A to dopiero początek kłopotów! Aby dopiąć swego, wyrachowany „dobry szef” bez skrupułów wtrąca się w życie prywatne swoich pracowników i przekracza wszelkie dopuszczalne granice, nieświadomie uruchamiając wybuchową reakcję łańcuchową prowadzącą do niewyobrażalnych konsekwencji. „Szef Roku” to przenikliwe studium charakterów, a równocześnie przesiąknięta kąśliwym humorem satyra społeczna na środowisko pracy.

Młody mężczyzna na tle morza. W oddali góra. Zachmurzone niebo i zachodzące słońce.TO BYŁA RĘKA BOGA (2 godz. 10 min.)

Dramat, reż. Paolo Sorrentino, USA/Włochy 2021.

Występują: Toni Servillo, Teresa Saponangelo, Lusia Ranieri, Marlon Joubert.

Premiera: 10 grudnia.

Uhonorowany Oscarem scenarzysta i reżyser Paolo Sorrentino („Boski”, „Wielkie piękno”, „Młodość” „Młody papież”) przedstawia historię młodego Fabietto Schisy, osadzoną w niespokojnym Neapolu lat 80. „To była ręka Boga” to opowieść, w której nieoczekiwane chwile radości, jak przybycie piłkarskiej legendy Diego Maradony, przeplatają się z równie nieoczekiwanymi tragediami. Los rozdaje karty, łzy i śmiech się mieszają, a splot zaskakujących wydarzeń kształtuje przyszłość Fabietto. Sorrentino powraca do domu, aby opowiedzieć najbardziej osobistą ze swoich historii — osnutą wokół losu, rodziny, sportu, kina, miłości i straty.

Troje postaci w dolnej części plakatu. Mężczyzna pchający wózek z dwoma dziewczynkami. W wózku piłki tenisowe. Beżowe tło. King Riczard.KING RICHARD: ZWYCIĘSKA RODZINA (2 godz. 18 min.)

Biograficzny, reż. Reinaldo Marcus Green, USA 2021.

Występują: Will Smith, Aunjanue Ellis, Saniyya Sidney, Demi Singleton, Tony Goldwyn.

Premiera: 17 grudnia.

Losy Venus i Sereny Williams, które dzięki ojcu stały się najlepszymi tenisistkami w historii tego sportu. Richard Williams nie miał w życiu łatwo – dorastał w świecie, w którym czarny kolor skóry oznaczał z założenia bycie gorszym, niezależnie od pasji czy talentu. Trudno zatem się dziwić, że desperacko chce, żeby jego dzieci stały się kimś i zyskały posłuch na świecie. Richard zabiera się za wykonywanie swego ambitnego planu jeszcze przed narodzinami córek. Następnie, niezależnie od sytuacji, wchodzi oknami wszędzie tam, gdzie zamknięto przed nim drzwi, ignoruje lekceważące uwagi białych komentatorów i trenerów, popycha swe córki do przekraczania kolejnych fizycznych i mentalnych barier. W końcu udaje mu się osiągnąć swój cel, ale jedynie od widza zależy ocena drogi, którą przeszedł w tym czasie.

Twarze dwóch mężczyzn wyglądających spoza drutu kolczastego. Pod nimi krajobraz rafinerii ropy naftowej. Ciemne tło. 438 dni.438 DNI (2 godz. 4 min.)

Dramat, reż. Jesper Ganslandt, Szwecja 2021.

Występują: Gustaf Skarsgård, Matias Varela, Faysal Ahmed, Fredrik Evers.

Premiera: 17 grudnia.

Historia oparta na faktach. Dwaj dziennikarze – Martin i Johan nielegalnie przekraczają granicę między Etiopią i Somalią. Mieli plan – zrobić wszystko, aby ujawnić jak polowanie na ropę zniszczyło Afrykę. Szybko zostali schwytani i osadzeni w więzieniu za terroryzm. Więzienie było pełne dziennikarzy, pisarzy i opozycyjnych polityków. Tak zaczyna się historia 438 dni w piekle…

Mural na budynku przedstawiający kobietę z małym dzieckiem na rękach. Budynek na tle krajobrazu wiejskiego: pole i las. Pod budynkiem oglądający mural mężczyzna.@MIRIAMFROMPOLAND (1 godz. 17 min.)

Dokumentalny, reż. Piotr Szczepański, Polska 2021.

Tylko jeden seans! 22 grudnia, godz. 17:45.

Film nominowany do Złotego Lajkonika na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Miriam Synger jest silną kobietą w patriarchalnej społeczności. Walczy o swoją tożsamość ortodoksyjnej Żydówki, która chce mieszkać we współczesnej Polsce. Jest matką pięciorga dzieci, która ma poczucie misji. Chce pokazać, że życie żydowskie jest wciąż możliwe w Polsce. Pochodząca ze zasymilowanej polskiej rodziny, jest trzecim pokoleniem ocalałych z Holokaustu. I uważa, że ​​Polska nie jest wielkim cmentarzem. „@miriamfrompoland” to dwuletnia intymna obserwacja życia małej łódzkiej społeczności żydowskiej, a głównym tematem jest wewnętrzny konflikt tożsamości. Kim jestem? Polakiem, czy Żydem, czy może obydwoma jednocześnie? Gdzie jest moja społeczność?