Grafika promująca wydarzenie "Norwid Festiwal 2021. Dopokąd idę...!". Szara postać Norwida po prawej stronie z niewyraźną twarzą na czerwonym okręgu. Całość na czarnym tle.

12 grudnia 2021 r., godz. 18:00, 19:00, 20:00.
ARTzona Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida, os. Górali 4.

Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy: m.hajto@okn.edu.pl

12 grudnia 2021 roku zapraszamy do ARTzony Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida (os. Górali 4) na grę performatywną pt. „dopóki jest dokąd” według koncepcji Małgorzaty Haduch. Pokazy odbędą się w godz. 18:00, 19:00 i 20:00.

W grze performatywnej wezmą udział:

Kirill Aleksandrov
Magdalena Hałoń
Magdalena Krężołek
Łukasz Łęcki
Aleksandra Mamulska
Ernest Ogórek
Aniela Pramik
Damian Stanisławowicz
Alexandra Shevchuk
Paulina Zygmunt

Koncepcja: Małgorzata Haduch.
Obrazy: Aleksandra Kucharska-Cybuch.

Gra performatywna pt. „dopóki jest dokąd” jest rezultatem projektu artystycznego autorstwa Małgorzaty Haduch pt. „Przemierzając, podążając” zrealizowanego w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie, będącej częścią NORWID FESTIWAL 2021.

„Moją inspiracją jest podążanie zawarte w Norwidowskim Pielgrzymie, które skojarzyło mi się z techniką kompozycji Passing Through. Jest to metoda choreografa Davida Zambrano, pasjonująca wielu tancerzy na całym świecie. Samo słowo passing through oznacza już przechodzenie przez, a w wykonaniu, jednym z motywów jest podążanie po spirali przez przestrzeń, lecz nie cel jest ważny a to co się po drodze wydarza. Bazą tej techniki jest chodzenie, bieganie, pauza, wyjście i wejście, prowadzenie i podążanie. Indywidualny wybór jednej z tych akcji, dookreślony czasem trwania, prowadzi do tworzenia kalejdoskopowych konstelacji ruchowych w przestrzeni.

Przekazem moim jest uważność na drogę, nie jej cel. W życiu ziemskim możemy jedynie trenować się w przemierzaniu, podążaniu. Norwid pisze w swoim wierszu o zakotwiczeniu się w sobie, o stopach, które są dla mnie metaforą tu i teraz, o domie, który jest zawsze tam, gdzie jestem ja. By wywołać rezonujący z tym założeniem stan, w procesie korzystam z technik oddechowych i pracy ze świadomością ciała. Chciałabym zbadać także norwidowski minimalizm w formie, przeniknięty treścią – jak zastosować taki styl w kompozycji ruchowej? W ograniczeniach (formy) mam dalej wolność trwania w wyborze, wśród otaczających limitów.” [Małgorzata Haduch, o swoim projekcie]

MAŁGORZATA HADUCH – w 2001 roku rozpoczęła edukację na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten – School for New Dance Development. W tych minionych 20 latach rozwinęła swój zawód jako choreografka, tancerka, performerka, rozpoczęła własne badania artystyczne w dziedzinie współczesnej choreografii i improwizacji, a coraz częściej identyfikuje się z nurtem nowych praktyk performatywnych. Źródeł swoich inspiracji szuka w punku i freejazzie. Przez wiele lat jej sceniczną przewodnikami byli Katie Duck i Andy Moor. Jest autorką kilku ważnych dla niej spektakli, które wyznaczyły charakter jej drogi twórczej: były to solo „Replay of The Milky Way seen last summer” (2004), „Zona Segura” (2009), projekt z meksykańskimi tancerzami „Whisper in my Eye” (2015) oraz „Wołanie o powrót” (2018). Ponadto istotne były udział w międzynarodowym projekcie Davida Zambrano „50 Days Costa Rica”, współpraca z Krakowską Orkiestrą Improwizującą w koncercie „KIO in Motion” a także ostatnie osiągnięcie jakim jest debiut w dziedzinie reżyserii dźwięku w performensie „oŚĆ!”- solo skrojone na miarę dla Marty Wiśniewskiej znanej jako Mandaryna. Od 2013 roku wraz z artystami Arvindem Gangą i Maria Mavridou tworzy zespół Help Me To Crash, z którego urodził się mój najważniejszy duet sceniczny z fenomenalną tancerką Marią Mavridou. Techniką Flying Low&Passing Through zajmuje się od 2004 roku, a w 2020 w czasie intensywnego projektu w Tic Tac Art Center (była beneficjentką programu IMIT-u) przeszła przez ważny próg przepuszczenia tej wiedzy przez siebie, porzucenia formy i prawdziwego zintegrowania wszystkich elementów, w tym pierwiastka siebie i swojej drogi. Najbardziej prestiżową nagrodą było dla niej Stypendium Rządu Meksykańskiego dla Wybitnych Obcokrajowców 2015 oraz Stypendium Twórcze Miasta Krakowa 2018″.

Wydarzenie odbędzie się w rygorze sanitarnym zgodnie z wytycznymi GIS, MKDNiS oraz wewnętrznymi regulacjami Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Regulaminy wraz z procedurami bezpieczeństwa na czas epidemii COVID-19 znajdują się na stronie http://okn.edu.pl/strona-glowna/regulaminy/. Udział w spotkaniu oznacza ich akceptację.

Wydarzenie realizowane są w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie będącej częścią projektu NORWID FESTIWAL 2021. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Szczegółowe informacje:
ARTzona Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 4, 31-959 Kraków
tel. 12 644 38 98, m.hajto@okn.edu.pl
www.artzona.okn.edu.pl
www.facebook.com/ARTzonaOKN

AktualnościAktualnościARTzona

Komentarze są wyłączone.